Ιούνιος: ο καλύτερος μήνας για τους μαθητές

2:43 μ.μ.nikos bakoulas



Μετά την ωραία περιπέτεια των 9μηνών φοίτησης στο σχολείο, με αύξηση της Σκέψης και της Γνώσης, με πολλές και καθοριστικές εμπειρίες, με αρκετές αθλητικές και άλλες δραστηριότητες, κλείνει το μαθητικό έτος των παιδιών.
Θα εξεταστούν ενδοσχολικά σε μαθήματα και θα διαπιστώσουν, και τελικά θα αυτοεκτιμήσουν το επίπεδο  γνώσης  στο οποίο  έφτασαν  όλους αυτούς τους μήνες. Θα κάνουν  δηλαδή έναν απολογισμό της προσπάθειάς τους και με βάση αυτόν θα θέσουν νέους στόχους ενόψει της επόμενης σχολικής χρονιάς. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο μπορούν να ζητήσουν επίμονα συνάντηση με τους δασκάλους τους , παρουσία των γονιών τους ,ώστε  να ακούσουν τις παρατηρήσεις και τις συμβουλές τους, να   συζητήσουν ειλικρινά  για το μέλλον τους και για τους στόχους τους. Η σωστή προσέγγιση αυτού του επιπέδου, πέραν της βαθμολογίας, μπορεί να είναι καθοριστική για την πρόοδό τους. Όλοι μας πιστεύω θυμόμαστε δασκάλους μας που μας βοήθησαν πολύ, μας συμβούλεψαν σωστά, μας επηρέασαν αποφασιστικά.
Η επικείμενη τρίμηνη  καλοκαιρινή πορεία χωρίς τη σχολική ή άλλη  δραστηριότητα   μπορεί να είναι  πολύ αρνητική στη νεανική ηλικία. Πώς, όμως, μπορούμε να  αποφύγουμε μια  αδράνεια  πολλών παιδιών? Το τρίπτυχο  Σκέψη -Γνώση- Άθληση μαζί με κάθε χόμπι του κάθε μαθητή, με προσωπικό πρόγραμμα, χωρίς καμία καταπίεση, με μέγιστη ικανοποίηση από την όποια ενασχόληση, μπορεί αθροιστικά να έχει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα αυτοβελτίωσης.
Το βιβλίο «καλοκαιρινές διακοπές» που κυκλοφορεί(για το δημοτικό, για κάθε τάξη) ή οποιαδήποτε ευχάριστα και χρήσιμα βιβλία που μπορούν οι δάσκαλοι και οι γονείς να συστήσουν στο παιδί είναι πιθανό  να αποδειχθούν σημαντικά για το μέλλον του. Η άθληση ,παράλληλα, πρέπει  και μπορεί να είναι αρκετή ακόμη και γι’ αυτούς που δεν αθλούνται. Ένας έφηβος με συστηματική εξάσκηση σε έναν τομέα άθλησης, θα δει σύντομα θεαματικά αποτελέσματα, θα  πιστέψει περισσότερο στον εαυτό  του, θα ανακαλύψει κρυμμένες  δυνατότητες, θα αποκτήσει  σημαντική πηγή διαρκούς ενέργειας. Το ίδιο ισχύει και για το κάθε χόμπι του, αρκεί να το καλλιεργήσει αρκετά και χωρίς άγχος.
Αντίθετα, η διαρκής 3μηνη αδράνεια και αποχή από πνευματικές, αθλητικές  και  άλλες δραστηριότητες, μπορεί να αποτελέσει επικίνδυνη παρακμή χωρίς  επιστροφή. Η όποια πρόοδος μέσα στη σχολική χρονιά σε επίπεδο προσπάθειας, αυτοελέγχου, υπέρβασης ίσως μηδενιστεί και μετά θα υπάρξει δύσκολο ξεκίνημα τον Σεπτέμβριο, δύσκολη ανοδική πορεία. Σκοπός μας είναι να μην γίνει η προσπάθεια του μαθητή σε όλη  τη σχολική χρόνια σαν του Σίσυφου που τον τιμώρησαν οι θεοί να σπρώχνει έναν βράχο συνεχώς προς την κορυφή του λόφου και λίγο πριν την κορυφή ο βράχος να ξεφεύγει και να κατρακυλάει πίσω στους πρόποδες.
Βέβαια η κάθε σκληρή  προσπάθεια ενός ανθρώπου μπορεί αθροιστικά να αυξήσει την αντοχή του, να χτίσει την αδάμαστη θέληση του , να τον οδηγήσει στην ολική υπέρβαση. Μπορεί όμως και όχι, που αυτό είναι και το πιο πιθανό σενάριο, γιατί ο δρόμος της άνεσης είναι η εύκολη επιλογή. Αυτός ο δρόμος  δεν έχει σχεδόν καθόλου ενδιαφέρον και καμιά συγκίνηση.
 Εμείς οι δάσκαλοι, λοιπόν, θέλουμε όλα τα παιδιά να είναι δημιουργικά, χαρούμενα, αγωνιστικά, χωρίς καμιά ηττοπάθεια. Πιστεύουμε ότι μπορούν να αυξήσουν την υπευθυνότητά τους και την αυτοπεποίθησή τους και την αγωνιστικότητά τους μέσα από την ενσυνείδητη προσπάθεια για την υλοποίηση του ποιοτικού τους θέλω.  Σας ευχόμαστε καλό και ευχάριστο καλοκαίρι.

(Άρθρο που δημοσιεύτηκε στην τοπική εφημερίδα της Αγίας Παρασκευής "Ο σχολιαστής" τον Ιούνιο του 2018)  

         Μπακούλας  Στέλιος
      Μαθηματικός-Φροντιστής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

0 σχόλια

ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ TV

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Το 1992 το φροντιστήριό μας ξεκίνησε να εκδίδει την εφημερίδα ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ και η έκδοσή της συνεχίστηκε μέχρι το 2010. Σήμερα, σχεδιάσαμε την αναβίωσή της σε ηλεκτρονική μορφή διατηρώντας το μορφωτικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενό της. Το φροντιστήριό μας, μέσω της ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗΣ σας προσφέρει άρθρα σύγχρονου προβληματισμού και ενημέρωσης σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, τις επιστήμες, το περιβάλλον και τον αθλητισμό.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ